Στο στόχαστρο του αντιμονοπωλιακού νόμου της ΕΕ και η Booking

Ο ταξιδιωτικός ιστότοπος ορίζεται ως ο έβδομος τεχνολογικός κολοσσός «gatekeeper» και καλείται να λάβει μέτρα συμμόρφωσης. Οφέλη για ταξιδιώτες και ξενοδοχεία προαναγγέλλει η Κομισιόν.

Στο στόχαστρο του αντιμονοπωλιακού νόμου της ΕΕ και η Booking

Η πλατφόρμα ταξιδιωτικών υπηρεσιών Booking είναι η νέα επιχείρηση τεχνολογίας που μπαίνει στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του νόμου περί ψηφιακών υπηρεσιών (DMA) που αποβλέπει στην καταστολή της παντοδυναμίας των κολοσσών στην αγορά.

Η εταιρεία έχει στη διάθεσή της έξι μήνες για να συμμορφωθεί με σειρά προληπτικών μέτρων που προβλέπει ο εμβληματικός νόμος, ώστε να προληφθούν οι καταχρήσεις στον ανταγωνισμό, γράφει το Bloomberg.

Συνεπεία της απόφασης της Κομισιόν, «όσοι επιθυμούν να κάνουν διακοπές θα επωφελούνται από περισσότερες επιλογές, αλλά και τα ξενοδοχεία θα έχουν περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες», ανέφερε η επίτροπος αντιμονοπωλιακής πολιτικής Μαργκέτε Βεστάγκερ.

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε προσωρινή αναστολή ποινής για τις διαφημίσεις της πλατφόρμας X του Ελον Μασκ και του TikTok της ByteDance. Οι ρυθμιστικές αρχές άνοιξαν επίσης έρευνα για το εάν οι υπόλοιπες υπηρεσίες της X θα έπρεπε να καλύπτονται από το DMA.

Εκπρόσωπος της Booking δήλωσε ότι η εταιρεία αναπτύσσει λύσεις για τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία. To Χ, από την πλευρά του, χαιρετίζει την ανακοίνωση της ΕΕ σχετικά με τις διαφημιστικές του δραστηριότητες και δήλωσε ότι συνεχίζει να συνεργάζεται με τη ρυθμιστική διαδικασία.

Το DMA έχει στόχο να αποτρέψει τις παραβιάσεις ανταγωνισμού από εταιρείες τεχνολογίας. Θα εφαρμοστεί σε εταιρείες με σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά της ΕΕ, με περισσότερους από 45 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως και 10.000 επιχειρηματικούς χρήστες ετησίως.

Η νομοθεσία της ΕΕ χτυπά την καρδιά των επιχειρηματικών μοντέλων σε έξι από τις πιο ισχυρές εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο, που θεωρούνται ψηφιακοί «gatekeepers». Η Apple, η Microsoft, η Meta, η Google, η Amazon και η ByteDance έχουν κληθεί να συμμορφωθούν με το DPA.

Σύμφωνα με τους κανόνες, δεν επιτρέπεται οι πλατφόρμες να ευνοούν τις δικές τους υπηρεσίες έναντι των ανταγωνιστών τους. Θα τους απαγορεύεται, επίσης, να συνδυάζουν προσωπικά δεδομένα στις διάφορες υπηρεσίες τους, καθώς και να χρησιμοποιούν δεδομένα που συλλέγουν από τρίτους, με σκοπό να τους ανταγωνιστούν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v